środa, 13 listopada 2013

Morze Piasków

Tytuł: Morze Piasków
Autor: Troy Denning
Wydawnictwo: ISA Sp. z. o. o., Warszawa 1998
Przekład: Paweł Wrześniewski

Ruha to beduińska czarownica. Nie jest akceptowana wśród swego szczepu uznając jej magię za przekleństwo. Zostaje więc wydana za mąż za mężczyznę należącego do innego szczepu, który nie wie o jej umiejętnościach. Mąż Ruhy ginie, a reszta klanu Beduinów zostaje zdziesiątkowana przez Czarne Szaty, Zhentarimów, którzy wysłali armie na piaski pustyni Anauroch. Tylko ona jedyna przeżywa i postanawia powiadomić o tych wydarzeniach resztę mieszkańców bezkresnej przestrzeni. Nieoczekiwanie dostaje pomoc ze strony Harfiarzy. Wysłali oni bowiem swego przedstawiciela, by zjednoczył wszystkie klany.


Książkę czytałam dość długo. Jest to spowodowane tym, że autor używał tutaj dużo słów, których znaczenia nie wyjaśnił, a trzeba było się domyślać w trakcie czytania. Poza tym zmuszona byłam czytać po kilka razy jedno zdanie, aby zrozumieć o co w nim chodzi. Jeżeli chodzi o fabułę... cóż, mogła być ciekawa, miała potencjał i wzbudzała zainteresowanie, aczkolwiek w połowie książki zaczęła nudzić. Bohaterowie wędrowali przez pustynię, od klanu do klanu, znów pustynia, potwory, szejkowie, wojownicy... No i końcówka. Mojego rozczarowania nie da się opisać w żaden sposób. Zupełnie inaczej sobie to wszystko wyobrażałam. Było ono gorzkie, ale gorzkie w taki sposób, że nie dało się go przegryźć.


OCENA: 2,5/6


Książka przeczytana została w ramach wyzwania "Czytam fantastykę"

http://magicznyswiatksiazki.pl/czytam-fantastyke/

2 komentarze:

  1. Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, jednak już z opisu wydaje mi się nudna. Nic nowego ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...